APM 8- Tuntutlah ilmu, anda akan sentiasa muda

Petang tadi saya berkongsi ilmu bagaimana mencari artikel dan mengurus database sewaktu menyediakan tugasan mahupun thesis. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.. Tahniah kepada 13 pelajar peringkat Sarjana FPE dan seorang pelajar PHD yang setia mendengar saya berceloteh..Ianya merupakan perkongsian pengalaman agar rakan-rakan penyelidik tidak melakukan kesalahan dan kekurangan yang pernah saya lakukan.

Namun apa yang amat saya banggakan ialah kesungguhan rakan-rakan penyelidik belajar. Kebanyakannya berstatus pelajar part time. Terpaksa menghabiskan hujung minggu di UPSI. Menghadiri kuliah, mengadakan perbincangan, menyiapkan tugasan.. Itu semuanya memerlukan kekuatan fizikal. Itulah dipanggil pengorbanan.. Tahniah Nizam, Beah, Muzakir, Naveen, Ayurita, Ganesh, Aeinz, Alin, Azri, Rahimah, Aziz, Ikram, Fazly dan Arfandi.. Saya sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kalian.

Tapi percayalah kesibukan menuntut ilmu akan menjadikan anda sentiasa muda...Percayalah...

Praktikkan terus apa yang kita berkongsi tadi. Tugasan anda semester ini akan jadi lebih berkualiti.. Practice makes perfect..

Comments

Popular Posts